0 %

آشنایی با عاملیت مخابرات راه آهن

مجموعه حمل و نقل ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان زیر مجموعه ای از وزارت راه و ترابری  مناطق وسیعی ازاقصی نقاط  کشور را با حدود ۱۴۰۰۰ کیلومتر خط آهن  تحت پوشش خود قرار داده است که در بخش حمل و نقل مسافر و بار در سطح کشور نقش بسیار مهی را ایفا می نماید .  راه آهن در حال حـــاضردر سطح کشور  تاکنون بـــــه ۲۴ ناحیه جغرافیایی  تحت عنوان اداره کل  تقسیـــم بندی شده است که در گستره شبکه ریلی ، استانهای تهران ، آذربایجان شرقی ، اصفهان ، البرز ، خوزستان ، خراسـان رضوی ، زنجان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ،کرمان ،گلستان، گیلان، غرب ،کرمانشاه، لرستان ، مازندران ، مرکزی ،هرمزگان ، همدان ، یزد ، خراسان شمالی تحت پوشش قرار گرفته است و اداره کـل ارتباطات و علایم الکتریکی نیز  به عنوان اداره کل ستادی در این مجموعه در راستای وظایف محوله مشغول فعالیت میباشد.

مخابرات در راه آهن ، جایگاه ویژه ای داشته و شبکه های مستقل ارتباطی در حال ارائه انواع خدمات و سرویسهای مخابراتی به بخش های مختلف حمل و نقل ریلی و بخش خصوصی می باشند.

هدف عمده و اصلی ارتباطات در راه آهن ، ایجاد قابلیت انتقال اطلاعات واحدهای مختلف شبکه ریلی به صورت مطمئن می باشد. اطلاعات حیاتی بخشی از خدمات مخابراتی بوده که در صورت وقفه در آن بهره برداری شبکه راه آهن دچار اختلال خواهد شد. ….

عاملیت واگذاری ظرفیت مخابرات راه آهن

 
 

راه ­آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای دست­یابی به درآمدهای غیرعملیاتی، با توجه به مالکیت شبکه گسترده مخابراتی ودیتا و زیرساخت فیبر نوری ، ظرفیت مازاد مخابراتی خود را از طریق عاملهای مخابراتی خود با توجه به مجوز مجلس شورای اسلامی ایران، به متقاضیان استفاده از این خدمات واگذار می­نماید. 

 

   اطلاعات بیشتر …

عضویت در خبرنامه سایت

عضو خانواده پیوند شوید تا از بروز شدن اطلاعات سایت جا نمونید.